reklama

Túžbou po výhre a peniazmi k charakteru človeka

Typické nedeľné popoludnie. Po okolí sa šíril bzukot píly na drevo a traktor, či kombajn si starostlivo ukladal bále sena na akúsi pomyselnú priamku. Z miesta na lavičke pri neveľkom ihrisku, ktoré na miesto pristrihnutej frizúry bolo len povalcované (zrejme kvôli šetreniu času, síl a peňazí) som si až neskôr uvedomila, že práca v nedeľu, tu na dedine, by sa dala nazvať hriechom. Ale nestihla som sa nad tým viac zamýšľať, pretože ujo – sedemdesiatnik v okuliaroch a určite nie v dioptrických sa s úsmevom predieral poza našimi chrbtami a bolo jasné, že len za jediným úmyslom. Provokovať! Zrejme od dôb jeho dôchodku sa táto veselá činnosť stala jeho jediným potešením a možnosťou na príjemne strávenú nedeľu. No nedokázala som mu venovať dlhšiu pozornosť, akoby si zaslúžil, pretože ani som si nestihla uvedomiť, že už dávno nesedím na futbale, ale v publiku na cirkusovom predstavení...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

„Už viem prečo som na futbal prestala chodiť“, znela moja prvá reakcia na konci prvého polčasu. No vtedy som ani len netušila, že všetko ešte len začína. Desiatky ľudí hrajúcich sa na skalných fanúšikov sa rozhodlo za domáci tím vyhrať zápas a pre svoj cieľ urobiť aj nemožné. A aby toho nebolo málo, tak na ich stranu sa pridal aj človek, ktorý si hovorí rozhodca. Bolo ťažké povedať, že či starý pán, ktorý má už pekné roky odžité a ešte stále robí rozhodcu, potreboval len okuliare, alebo je to ďalší podporovateľ korupcie a úplatkárstva v okresnom futbale. Z krásneho kolektívneho športu sa z minúty na minútu stávala „kopaná“ a chvíľami sa aj zdalo, že hráči domáceho mužstva nejdú po lopte ale po nohách. O chvíľu na to sa už zdalo, že futbal sa prestal úplne hrať a hráči sa začali pretekať v rozprávaní, či vo vytvorení tej najoriginálnejšej nadávky, ktorou počastovali rozhodcu, či o 20 rokov staršieho protihráča. Je smutné, keď sedemnásťročný chalan vybehne na päťdesiatročného muža, ktorý by mu kľudne mohol byť otcom s tým, aký je neschopný, či jemne povedané hlúpy, a že nemá čo robiť na ihrisku. Kam sa podela výchova tohto chlapca a vlastne všetkých detí? Či ich to už rodičia neučia, že k starším sa treba správať s úctou?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zatiaľ, čo sa odohrávala spŕška nadávok, tak rozhodca všetky úspešne ignoroval, pískal len pre jednu stranu a i naďalej ukazoval, že rozhodovať nevie. Nové upravené pravidlá futbalu ešte nevidel a zrejme o nich ani nepočul, pretože sebavedomo a sebaisto odpískal každý zákrok v prospech domácich. OBFZ by sa malo hanbiť za to, čo tento tzv. rozhodca na ihrisku predvádzal. Ako mohol prejsť cez každoročne opakované skúšky rozhodcov? Či takéto skúšky vôbec nie sú?

Z pohľadu diváka sa mi na tento zápas pozeralo veľmi ťažko. Ani jedna strana nehrala pekný futbal a porazený si zaslúžil prehrať, ale mohlo to byť aspoň férovo. Najtesnejším rozdielom 1:0 skončil zápas pre domáci tím, ktorý sa na konci tváril, ako keby nám to svojimi kvalitami práve ukázal a k tomu vyhral Bundesligu. Ja tak isto patrím k fanúšikom futbalu a nikdy to ani inak nebolo, pretože s otcom - trénerom to ani inak nejde, ale nikdy by som sa neznížila k niečomu takému, ako som to na tomto zápase videla. Nie je stovky rokov starým heslom futbalu NECH VYHRÁ LEPŠÍ? Alebo nebodaj dnes už neplatí SLÁVA VÍŤAZOM A ČESŤ PORAZENÝM?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako porazený tím sme dokopaní odchádzali preč s otázkou v tvári, či túto nespravodlivosť nikto nevidí. Či sa s touto korupciou vo futbale naozaj nebude nič robiť... Rozhorčení hráči na čele s trénerom dostali skorú, no nečakanú odpoveď. „Ale chlapci, veď futbal už dávno nie je o férovosti!“

Nie o férovosti?! Tak sa vás potom všetkých pýtam, o čom futbal teda je?

Mariana Gallová

Mariana Gallová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som človek, ktorý miluje písanie, len potrebuje šancu, aby to mohol každému dokázať ! :) Zoznam autorových rubrík:  VŠIMLA SOM SIVERŠESúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu